Aliexpress.com'dan Nasıl Alışveriş Yapılır?

Evet uzun zamandır yazmak istediğim ancak bir türlü hayata geçiremediğim yazım ile karşınızdayım..
Birçok insandan ya da internet sitesinden aliexpress.com'u duymuşsunuzdur.
Hem uygun fiyat ile Türkiye'ye gönderim yapıyorlar hemde kargo parası almıyorlar :)
Nasıl mı işte anlatıyorum :)
Öncelikle bu siteden ürün alabilmeniz için hesabınız olması gerekiyor  sitenin sign in bölümünden mail adresinizi ve şifrenizi yazarak bir hesap oluşturuyorsunuz. Sitede en anlaşılır ingilizce dil seçeneği var henüz türkçe yok o yüzden size tavsiyem alışveriş yapacaksanız çat pat ingilizce bilmeniz..

Gelelim nasıl alışveriş yapacağınıza öncelikle arama çubuğuna istediğiniz ürünün ismini yazıyorsunuz ben bu görselde bikini arattım :)

Arama kriterlerinizde mutlaka Free Shipping kutucuğu işaretli olsun resimde sol frame de görnüyor onun üzerinde turuncu bir imleç işaretli olacak böylelikle ekstra kargo parası ödemeyeceksiniz.
Bu ekranda istediğiniz modeli seçip modelin sayfasına gidiyorsunuz tıpkı gg ve hepsiburada gibi.
Daha sonra önemli olan yerlere geliyorum..
İşte size ipuçları:
  • Öncelikle satıcının positive feedback yazan kısmı çok önemli bu yüzde ne kadar fazla ise o kadar iyi
  • Satılan malın orders sayısı önemli sonuçta sizden önce kaç kişi almış memnun kalmış bu gerekli
  • Sayfa içerisinde shipping açıklamasının karşısındaki yazı önemli bazı satıcılar free shippingi min.order yada max. order şeklinde sınırlıyor yani en az şu şu dolar bazında benim butiğimden ürün almaz iseniz şu kadar para ödersiniz yazar burası mutlaka Free shipping olmalı..
  • Ve son olarak diğer alıcıların yorumları eğer bu ürün hakkında başka alıcılar da iyi yorumlama yaptıysa gönül rahatlığı ile BUY NOW diyebilirsiniz..














Buy now dedikten sonra adres bilgilerinizin olduğu bir sayfa açılacaktır adresiniz ve iletişim bilgileriniz doğru ise PLACE ORDER kısmına tıklayıp ödeme sayfasına geçebilirsiniz.



Şimdi size burada bir ek bilgi vereyim aliexpress paypalden ödeme almıyor alipay olarak dünyaca güvenilir bir ödeme yöntemleri var paypal ile aynı kafada.
Ben kredi kartım üzerinden ödeme yapıyorum ancak isterseniz siz alipay hesabı alıp buradan ödeme yapabilirsiniz.
Place order kısmına tıkladıktan sonra Checkout sayfası gelecektir bu sayfa üzerinden ödeme yönteminizi seçip bilgilerinizi girdikten sonra PAY MY ORDER  seçeneğine tıklayıp ödemeyei tamamlayabilirsiniz.

Ödemeyi tamamladıktan sonra ürünüzün bilgisi olan bir sayfa açılayacaktır oradan takip işlemine başlayabilirsiniz..


GELELİM KARGOLAMA SÜRECİNE...
Evet asıl iş  buradan sonra başlıyor arkadaşlar ben bu bikiniyi alalı 15 gün oldu hatta geleli 15 gün oldu şuan henüz tarafıma ulaşmamış bir ürünün bilgisi üzerinden anlatımıma devam edeceğim..
 Öncelikle size 2 tane ok ile gösterdim 1. ok sipariş numaranız buradan siparişin detayına gidiyorsunuz diğer ok ise inşallah olmaz ancak ürününüz belirtilen tarihte gelmedi ya da ürün satıcısının hesabı yok ya da ürün beklediğiniz ürün değil başka bir ürün işte burada hemmen open dispute seçeneğine tıklayıp paranızı 7-10 gün arasında geri alıyorsunuz aliexpress sizi bu konuda hiç mağdur etmiyor bu olay sadece 1 kez başıma geldi zaten ben anlamadan onlar bana ulaşıp satıcının tüydüğünü söylediler :D e paramı da paşa paşa iade ettiler en son aldığım ürün ise söylenilen zamanda gelmedi satıcı bana kargo bilgisini veremedi bende bastım anlaşmazlık başlata şimdi onlar düşünsün :D
Efendim umarım sizin başınıza böyle şeyler gelmez zaten satıcı güvenilir ise asla gelmez..
Order no'ya tıkladığınızda açılan sayfada ürün bilgileriniz olacak hangi şirket ile kargolandığı hangi tarihte geleceği kargo takip numaranız satıcı ile direk iletişim sayfası açılır..

Artık buradan kargo bilgilerinize ulaşabilirsiniz benim ürünlerim China post airmail aracılığı ile geliyor şuan toplamada olarak görüntüleniyor.
Ürünüze daha sonra kargo sitesinden bakabiliyorsunuz china post gönderimi ise

Item no kısmına kargonuzun bilgi kısmındaki tracking number'ı yapıştırıp resinli kodu'da yazdıktan sonra track diyorsunuz ve kargonuzun nerede olduğu yazıyor.
Bu özellik aliexpresin sayfasında da var ancak bazen güncel bilgiyi çekemiyor bu zamanda manuel olarak işlem yapmanız gerecektir..

China postun sitesinde artık final delivery yazıyor ise ürün Türkiyeye gelmiş demektir.
Artık bu saatten sonra Ptt kargo yurtdışı gönderi sorgulama kısmından kontrol edebilirsiniz..
Kargonuz elinize ulaştı açtınız baktınız beğendiniz işiniz bitti mi? Hayır!!
Aliexpress e gidip ürünüzün yanında bulunan 

Confirm goods received bölümüne tıklayıp ürünü oylamanız gerekiyor bunu yapmazsanız satıcının ürün için ayırdığı süre doluyor aliex. ürünün size ulaşmadığını varsayarak açık uyuşmazlığı başlatıyor buna gerek yok başınız ağrıyabilir..
Hemen ürünü oylayın ve süreci sonlandırın :)
Siz iyi bir alıcı oldukça aliex. puan veriyor ve alıcı puanınıza göre satıcılar size özel indirim yapabiliyorlar.
Site ucuz türkiyede deli paralara satın alacağınız ürünleri buradan yok pahasına satın alabilirsiniz..
Site hakkında tavsiyelerim makyaj malzemesi almayın çin malı olduğu için ve bu ürünleri cildinizde kullanacağınız için tehlikeli olabilir.
Aldığınız ürünlerin tutarı 100 doları geçmesin gümrüğe takılır..
Alacağınız ürünler elektronik olmasın eğer satıcı üzerine hediye yazmaz ise yine gümrüğe takılır ben en son alışverişimde elektronik bir eşya sipariş ettim belki gelir :)
Ancak siz benim gibi kumar oynamak istemiyorsanız almayınız..
Ürünlerin geliş süresi en az 15 en fazla 40 gün yani yakın zamana bir elbise mayo ayakkabı çanta alacaksanız uzun vadede düşünün derim..
Ürünlerin yorumlarını mutlaka okuyun satıcı ile olabildiğince irtibata geçin sabredin ve kazanın :D
Bu yazı dizi olurdu ancak ben bitirdim..
Merak ettiğiniz herşey için aliex. konusunda yorum bırakabilir ya da mail atabilirsiniz..
Aaa birde kredi kartınızın dolar hesabı açık değil ise satın alma işlemi yapamazsınız söyleyeyim dedim :D
Beğendiyseniz ya da yararlı bulduysanız yorum bırakın daha fazlası için takibe alın emeğe saygı litfen cannarım hadi mıncırdım nanaktan :*






Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kendin Yap: Yüz Temizleme Köpüğü / Köpük Sabun Nasıl yapılır ?

Blog Çekilişi: BirOje'de Çekiliş vaar!

Sephora'ya İade Nasıl Yapılmaz..