Akne Tedavim..

Hepimizin baş belası herkesin korkulu rüyası sivilceler..
Yıllardır sivilceler ile ufak çaplı sorunlar yaşadım hatta ergenlik döneminde dahi aman aman bir sivilcelenme problemim olmadı..
Ancak gelin görün ki yaş 26'ya dayandığında yüzümde ergenliktekinde çıkardığımdan daha fazla sivilce çıkardım..
Aylardır aklımda doktora gitmek vardı sonunda sivilcelerimle kendi çapımda baş edemeyeceğimi anlayıp bir uzmana başvurdum..
Doktora göründüğümde sivilcelerimin artık kist yapmaya başladığını öğrendim ki 1 sene boyunca sadece kızarıklığı kalan hiç geçmeyen bir sivilcem dahi var..
İlaç tedavisine başladık 2 kutu tetradox 1 kutu clindoxyl jel yazdı doktor ayrıca 
yüz yıkama jeli ve nemlendirici almamı önerdi..
Önerdiği marka aknicare idi ancak ben elimdeki clinique ürünlerine devam etmekte bir sakınca görmedim..

Ekip bu şekilde

Tetradox başlı başına akne ilacı değil vücuttaki bakterilerle savaşan bir antibiyotik ancak ağır akne vakalarında  doktorların önerdiği bir ilaç yan etkileri dikkat edilmediği takdirde çok ağır ilaç yemek borusunu kullanılamaz hale getiriyor zaten size ilacı asla aç karnınıza almamanız ve aldıktan 1 saat içinde yatay pozisyonda  olmamanız gerektiği hakkkında kesin bilgi veriliyor benim 4. günüm henüz bir yan etkisiyle karşılaşmadım ilacın..
Önemli bir hatırlatma hamilelik riski taşıyan ya da hamile olan bayanlara da asla verilmiyor içilmemesi ya da derhal kesilmesi gerekmekte bir de süt ve süt ürünleri içeren birşeyler yediyseniz ilacı en az yarım saat kadar almayınız..
Gelelim clindoxyl jel'e..
Sivilce tedavisinde kullanılıyor zaten günde tek doz sürüyorsunuz antibakteriyel bir jel direk sorunlu bölgeye uygulanıyor..
Kremi kullanmamın 4. gününde cildimde kızarıklık ve yanma hissi oluştu yan etkilerinden biri de bu.
Ancak kremi sadece sorunlu bölgeye mercimek büyüklüğünde ve ılık suyla temizleme jeliyle yıkadıktan sonra sürerseniz hem yan etkilerini azaltmış hemde sorunu çözmek için daha iyi bir yöntem kullanmış olursunuz..
Ve sıra yancılarda..
Clinique 7 day scrub cream haftada 3 kere bu peeling krem ile cildimi temizliyorum pürüzsüzleştirici etkisi var ancak sivilceler dağ gibi olduğundan pek bir düzlük hissi alamıyorum :)
Temizleme jelim ise yine Clinique liquid facial soap mild 
yüzünüzü temizlediğinizde ferahlama hissini yaşıyorsunuz :)
Ve son olarak sudocrem clindoxyl in yaşatmış olduğu kızarıklıkları geçirmek için kullanıyorum belki biraz da nemlendirmek için ama ekstra nemlendiricim bu resimde olmasa dahi o da bir clinique ürünü olan superdefense daily defense moisturizer ilaçtan ve temizlemekten kuruyan cildimi rahatlatıyor üstelik güneş koruma faktörü 20 kış ayları için oldukça yeterli..
Tedavimin henüz çok başındayım size başının ve sonunun resimlerini de bir yazı ile paylaşacağım..
Umarım bu süreç sorunsuz biter ve bu lanet sivilceler bir an önce gider..
Herkese iyi haftalarr...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sephora'ya İade Nasıl Yapılmaz..

Clinique Kirpik Bazı ve Belirginlik Veren Maskara

Kendin Yap: Yüz Temizleme Köpüğü / Köpük Sabun Nasıl yapılır ?